Command & Conquer: R..


Haber bülteni üyeliği



Ziyaret Bilgileri

[ Per, 21 Kas 2024 ]
Toplam 10 ziyaret
10 benzersiz ziyaretçi

red-alert » Denge

Oyundaki taraflar arası denge oyunun çıkış tarihine göre inanılmaz derecede baraşılıydı.

Sovyetler Tiberian Dawn'dan GDI'a benzer bir biçimde, elindeki ateş gücüne ve saf saldırıya güvenirken, Müttefikler de Brotherhood of NOD'a benzetiliyordu. Müttefikler ünitelerine verdikleri sabotaj görevleri ile düşmanlarına darbe vurmaya çalışıyordu. Taraf açısından bakılınca, dünyayı Brotherhood of NOD'ın yarattığı terörizmden kurtarmaya çalışan GDI ile Sovyetlerin zulmüne karşı çıkan müttefikler benzetilse de, bu kesinlikle gerçek dışı bir bilgi değildir, zira İkinci Dünya Savaşında Müttefikler M4 Sherman gibi güçsüz olmasına rağmen sayısı sayesinde üstünlüğünü sağlayan ünitelere sahipti. Fakat Müttefikler bugün M1 Abrams, Leopard 2 ve Challenger gibi ağır zırhlı tanklar üreterek tehdit içeren ülkelere üstünlüğünü sağlamaya çalışmaktadır.

İki tarafın da gerçekteki ve oyundaki haline bakıldığında, gerçeğin Red Alert'dakinin tersi söz konusudur. Rusya güçsüz fakat ucuz ve üretimi kolay silah sistemlerine güvenmektedir, fakat Müttefikler (NATO), askerlerini daha fazla önemseyerek daha güçlü ve az personel barındıran silah sistemleri kullanmaktadır. Ayrıca, gerçektekinin aksine, oyunda Sovyetler hava üniteleri açısından daha üstündür. Şu da not edilmelidir ki, gerçekte soğuk savaş ünitelerinin kalitesine(NATO) ve sayısına (Sovyetler) güvenen iki taraf arasında olmuştur.

Müttefiklerin İkinci Dünya Savaşındakine daha yakın çizilmeye çalışıldığı barizdir, zira Müttefik güçleri kara ünitelerinin kalitesine değil sayısına güvenir. Sovyetler ise İkinci Dünya Savaşı Almanyası gibi düşünülmüştür askeri açıdan, karşı tarafa göre daha iyi tankları, jetleri ilk kullannan olma, geniş menzilli roketler ve denizaltılar kullanma gibi özellikleriyle.

Red Alert "taş-kâğıt-makas" dengesini kuran eski oyunların aksine, oyuncunun seçtiği tarafı en iyi biçimde kullanmasının ve tarafının güçlü ve zayıf yanlarını bilmesinin zafer getirdiği oyundur. Açık savaş ile kazanmak isteyen generaller sovyetleri seçerken, Müttefikler sunduğu hız ve gizlilik daha taktiksel bir seçim olur.


Bu sayfaya henüz yorum yazılmadı.





Editör Bilgileri

Editör


Editöre Ulaşın

En Son Güncellenenler

ikinci-jeanpaul
freebsd
apiterapi
aramamotorlari
uyku
kazimkoyuncu
peyzaj

Uzerine.com Copyright © 2005 Uzerine.com
uzerine.com Ana Sayfa | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Girişi